A családi autós vállalkozás megalapítását okosan kellett csinálni

A családomban négyen vagyunk fiútestvérek. Mivel lánygyermeke nem született, édesanyám már kicsi korunktól sejtette, hogy mi valóban eléggé férfias família leszünk. És tényleg, a bátyámmal és a két öcsémmel tinikorunk óta rajongunk az autókért. Mindig együtt nézte a család az autóversenyeket a TV-ben, utána pedig Laci, a bátyám 17 évesen letette a jogsit. A 18. születésnapjára kapott is egy autót, ami nem volt éppenséggel a legújabb és legdrágább, mi mégis mindenhova azzal mentünk együtt.

Később is mindannyian az autók világában találtuk meg a hivatásunkat: Laci mentőautót vezetett, én kamionos lettem, Feri városi buszvezető, Peti pedig egy futárcégnél csomagkiszállítóként dolgozott egy kisebb furgonnal. Kezdetben szerettük a szakmáinkat, de az alkalmazotti lét számos kompromisszummal is jár. Bár a vezetést imádtuk, a kötött munkaidőt kevésbé, és előbb-utóbb mindannyiunkban megfogalmazódott a vágy a nagyobb szabadság iránt. Ez főleg nekem volt nehéz, mert nem én döntöttem el, hogy mikor kell napokig távol lennem a családomtól egy fuvar miatt.

Emiatt úgy döntöttünk, hogy a testvéreimmel közösen alapítunk inkább egy autós kft-t, amelynek a fő tevékenysége a személy- és áruszállítás lenne. Arról viszont halvány lila gőzünk sem volt, hogy mik a kft alapítás feltételei, ki legyen a cégvezető, egyáltalán lehet és érdemes-e több embert is megválasztani igazgatónak, adózás szempontjából mi ennek a vonzata, és így tovább. Tehát mondhatom, hogy teljesen el voltunk veszve.

Az szintén felmerült kérdésként, hogy kinél legyen a cég székhelye. Peti anyósának a háza Újlengyelben található, ahol úgy hallottam, nem kell iparűzési adót fizetni. Na de oda mégsem jelenthetünk be egy céget! Időközben egy egyéni vállalkozó kamionos kollégámtól megtudtam, hogy a grossoffice.hu egyrészt biztosít székhelyszolgáltatás ezen a településen is, így az adóellenőröknek nem kell majd szerencsétlen öregasszonyra rátörniük az ajtót, másrészt pedig a kft alapítás feltételei kapcsán is segít majd ott nekünk egy ügyvéd kiigazodni, mivel ez nem egy olyan folyamat, amit érdemes minél hamarabb összecsapni.

kft alapítás feltételei

Kíváncsiságból rá is kerestem a grossoffice.hu weboldalára. Szimpatikusnak tűntek, és láttam, hogy vidéken is több irodát tart fent a cég. Ráadásul nem ma kezdték az ipart, hanem stabil múlttal rendelkeznek, ami mindenképp előnyös dolog, ha székhelyszolgáltatóról van szó. Tetszett, hogy a honlap egyszerű és könnyen áttekinthető, ugyanakkor nagyon sok hasznos információt tartalmaz arra vonatkozóan, hogy mi mindenre érdemes figyelnünk, ha a kft alapítás feltételeinek szeretnénk megfelelni, illetve székhelyszolgáltatást vennénk igénybe.

Ha jobban belegondolok ezek után, nagyon rossz ötlet lett volna az anyós házában székhelyet létesíteni. Ezt pedig a grossoffice.hu munkatársai meg is erősítették, amikor elmondták, hogy miért is érdemes a cégünk székhelyét a székhelyszolgáltató irodájába áthelyezni. Bár az iparűzési adón még így is spórolhatunk teljesen legálisan, a többi költségen nem érdemes. Ha ugyanis bármilyen levelet nem vesz át a mama (vagy bárki más) időben, és ezért csúszunk valamilyen fontos határidővel, a büntetés mértéke várhatóan jóval magasabb lesz, mint az az összeg, amit addig megpróbáltunk megspórolni. Ha viszont egy olyan stabil cég, mint a grossoffice.hu áll mögöttünk, minden kisebb-nagyobb akadályt sikerrel tudunk venni, és a cégünk rendben tartása is könnyebbé válik az első apró részlettől kezdve az utolsóig.

A grossoffice.hu-nak hála végül sikerült megtalálnunk az utunkat a céges ügyek útvesztőjében, hamarosan pedig autóba is ülhettünk mind, hogy az első megrendelőink kéréseit teljesíteni tudjuk!